Pages

7 Nisan 2015

Chp li Belediye den her mahalleye türk bayrağı


         
Koçarlı'da her mahalleye 1 bayrak
Aydın Koçarlı'da, Tığlılar Mahallesi'nde, belediye tarafından yaptırılan 8.5 metre uzunluğundaki direğe, törenle 15 metrekarelik Türk bayrağı çekildi.

CHP'li Koçarlı Belediye Başkanı Mutlu Öztürk,  Türk bayrağını mahalle Muhtarı İrfan Alkılıç ve vatandaşlarla birlikte göndere çekti. B

Başkan Öztürk, "Yerel seçimler öncesi ilçe merkezine uzak dağ mahallerine Türk Bayrağı sözü vermiştim.

Bu sözümüzün birincisini Kullar Mahallesi'ne gerçekleştirmiştik. İkinci Türk Bayrağı'nı ise yine merkeze uzak olan Tığlılar Mahallesi'nde vatandaşlarla birlikte göndere çektik.

Belediye olarak bize gelen bu tür talepleri ise asla geri çevirmiyoruz. Bundan sonra diğer mahallere de Türk bayrağı dikmeye devam edeceğiz" dedi. Tığlılar Mahalle Muhtarı İrfan Alkılıç'ta mahallelerine dikilen Türk bayrağı dolayısıyla çok mutlu olduklarını ifade ederek, "Şimdiye kadar bu tür çalışmalar mahallemize yapılmadı. İlk defa böyle bir çalışma oldu. Bu da tüm mahalle halkını sevindirdi" diye konuştu.


7 Kasım 2014

6 AYLIK REKLAM YATIRIMI 3 MİLYAR TL OLDU









Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2014 yılının ilk altı ayındaki Reklam harcamalarına göre, medya yatırımlarında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2.69’luk büyüme sağlandı.


Büyüme etkilendi
Yıl başında medya yatırımlarında tahminlerinin üzerinde büyüme olduğunu vurgulayan Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, “Ama ilk altı ay beklentilerin altında yüzde 2.7 büyüme ile 2.98 milyar TL düzeyinde gerçekleşti. Yılın ikinci yarısında bir ivmelenme olsa da hedef en fazla yüzde 7 seviyesinde büyüme” dedi.
Reklamcılar Derneği Medya As Başkanı Demet İkiler ise, büyümenin, kurdaki dalgalanma, seçim süreci, Soma’daki maden kazası gibi pek çok farklı unsurun etkisiyle tahminlerin altında kaldığını kaydetti.

Sıralama değişmedi
2014 yılında reklam ve medya yatırımlarından oluşan toplam büyüklük ise 3 milyar 972 milyon lira olarak açıklandı. Bu yıl sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının yüzde 5.3 büyüyerek, 523 milyar dolar olması bekleniyor. Yatırımlarda başı çeken ilk 5 ülke ise ABD, Japonya, Çin, Almanya ve İngiltere olarak sıralanıyor.
Derneğin verilerine göre, mecra yatırımları toplamı 2 milyar 979 milyon lira olarak gerçekleşti. Dijital reklam yatırımı bir önceki yıla göre yüzde 130 büyüdü. Yatırımların yüzde 52’sini televizyon, yüzde 19.40’ını basın, yüzde 18.20’sini dijital, yüzde 6.70’ini açık hava, yüzde 2.20’sini radyo ve yüzde 1.10’unu ise sinema reklamları oluşturdu. Geçen yılların sıralaması değişmedi....

28 Ekim 2014

kırmızı bayrak nedir

KIRMIZI BAYRAK NEDİR?
İzmir Büyükşehir Belediyesince 30 Ekim-3 Kasım 2013 tarihleri arasında “ENGELSİZMİR 2013” temalı uluslararası katılımlı bir kongre düzenmiştir. Bir dizi etkinlikle donatılacak olan bu sürecin önemli çalışmalarından biri de engellilerin erişimine uygun hale getirilen kamuya açık faaliyet gösteren özel veya kamu kurumlarına ait açık ve kapalı mekânlar ile ulaşım araçlarına “Kırmızı Bayrak” verilmesi çalışmasıdır. Türkiye ölçeğinde ilk kez gerçekleştirilen bu çalışma ile engellilerin erişimine uygun mekânların sayısının arttırılması hedeflenmektedir.
Yapılacak düzenlemelerle hangi koşullarda “Kırmızı Bayrak” verileceğinin kriterlerinin belirlenmesi, belirlenen kriterler doğrultusunda başvuru kabul koşulları ile kontrol ve değerlendirme çalışmalarının yürütülebilmesi amacıyla Engelsiz İzmir Kırmızı Bayrak Komisyonu oluşturulmuş, bu Komisyonun çalışma usul ve esaslarını düzenleyen “Engelsiz İzmir Kırmızı Bayrak Komisyonu Yönetmeliği” de 8 Nisan 2013 tarihinde 571 sayılı İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis kararı ile kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.
“KIRMIZI BAYRAK” NASIL ALINIR?
  • “Kırmızı Bayrak” almak için İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Projeler Daire Başkanlığı’na yazılı olarak başvuru yapılır.
  • Kırmızı Bayrak Komisyonu, tespit yapmak üzere Denetleme Komitesi’ni komisyon üyeleri arasından belirler.
  • Denetleme Komitesi, hazırlanan tespit formları ile birlikte “Kırmızı Bayrak” almak isteyen kamuya açık faaliyet gösteren açık veya kapalı mekânlar ile ulaşım araçlarını yerinde denetler.
  • Denetleme Komitesi raporunu Kırmızı Bayrak Komisyonuna sunar.
  • Komisyon; tespit formunda aranan erişilebilirlik özeliklerinin niteliğine ve sayısına göre talebi yapan Kuruma “Kırmızı Bayrak” verilip verilmeyeceğine karar verir.
  • Olumlu verilen karar; İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nin onayından sonra kesinleşir ve ilgili kuruma “Kırmızı Bayrak” verilir.
 
“KIRMIZI BAYRAK” TA YER ALAN YILDIZLAR NEYİ TEMSİL EDER?
(1) yıldız; erişilebilirlik hususunda Teknik Şartname’de belirtilen kriterlerin en az %. 60’ını sağlamış,
(2) yıldız; erişilebilirlik hususunda Teknik Şartname’de belirtilen kriterlerin en az %. 75’ini sağlamış,
(3) yıldız ise erişilebilirlik hususunda Teknik Şartname’de belirtilen kriterlerin en az % 90’ını sağlamış olan kamuya açık faaliyet gösteren açık veya kapalı mekânlara ve ulaşım araçlarına verilen “Kırmızı Bayrak”ı temsil eder.
 
İYTEV Yücel Tonguç Koleji Kırmızı Bayrağa Sahip mi?
Okulumuz Kırmızı Bayrak projesi kapsamından 2013 - 2014 Eğitim öğretim yılında öğretmen ve öğrenci eğitimlerini almış olup, Kırmızı Bayrak başvurusunda bulunmuştur. Teknik değerlindirmenin sonrasında en kısa sürede bayrağına kavuşacaktır.
 

7 Mayıs 2014

Türk bayrağı Arda nın omuzlarında

“Şampiyonlar Ligi finalinde Türk bayrağı açacağım”




Arda çantasına şimdiden türk bayrağını koymuş,
Milli gururumuz Arda Turan Atletico Madrid ile şampiyonlar ligi kupasını kaldırmaları halinde sahada türk bayrağı ile tur atacağını söyledi.

NtvSpor canlı yayınına bağlanan yıldız oyuncu takım halinde mutlu ve heyacanlı olduklarını belirtip, kupayı takım olarak istediklerini dile getirdi.

24 kişi ile her zaman savaşan bir takım olduklarını ligde de Barcelona ve Real Madrid in önünde tamamlarlarsa sürpriz olmayacağını söyleyen arda sözlerine şöyle devam etti;

Real Madrid özel bir takım, özel oyuncuları var. Ama biz her zamanki karakterimizde oynarsak, bizi bir takımın yenmesi çok zor. Bizim şu anda pazar günü oynayacağımız çok önemli bir maç var Levante ile. Onu düşünmekten zor uyudum açıkcası" 


Başarılar ARDA TURAN

29 Mart 2014

Yerel seçimlerde reklam bayrak harcamaları

Mart 2014’te yapılacak yerel seçimler, reklamdan promosyona, matbaadan bayrak üreticilerine, araştırma şirketlerinden otobüs firmalarına çok sayıda sektörü hareketlendirecek.
İSTANBUL - Yerel seçimlerin ülke ekonomisinde yaptağı hareketlilik rakamlara dökülmlüş tam 6 milyar dolar. Yarın yapılacak seçimlerde dünya gazetesi nin yazısına göre reklamcılıktan promosyona, maatbacılıktan araştırma şirketlerine kadar çok sayıda sektör bu pastayı paylaşmış oldu.
Bazı sektörler gibi seçime giren partilerin de kasası dolacak. Partiler, seçim daha sonuçlanmadan da kazanacak. Aday adaylarından başvuru ücreti alan siyasi partilerin kasasına, seçimler dolayısıyla alacakları Hazine yardımlarının yanı sıra on milyonlarca lira para girecek.  Bu arada, Mart 2014’te yürürlüğe girecek Büyükşehir Belediye Yasası kapsamında 14 il ile büyükşehir belediyesi sayısı 30’a yükselecek. Bu durumun, söz konusu illerde rekabeti daha da artırması bekleniyor. 30 büyük şehirde yaşayan nüfus, toplam nüfusun yüzde 77.5’ini oluşturuyor.
Reklamın lokomotifi basın-açık hava
Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, medya, özellikle açık hava ve gazetelerin sayısının artmasından dolayı kurumsal reklamverenlerin seçim dönemlerinde sessiz kalmayı tercih ettiğini belirterek, “Bundan ötürü seçimler/adayların katkısı olan ciro ile durgunlaşan kurumsal reklamverenlerin daralan bütçesi hemen hemen birbirini dengeler” dedi. 2011’deki yeni RTÜK Yasası’nın TV’lerde seçim propagandası yapılmasına elverdiğini hatırlatan Üner, genel seçimlere kıyasla yerel seçimlerde adaylara odaklı bir iletişim yapıldığından TV’den çok, basınaçık havanın lokomotif mecra konumunda olduğunu söyledi. Üner, yerel seçimlerde adayların saha faaliyetleri ve baskılı işlere bütçe ayırdığını da kaydetti.
Promosyona  çok yarayacak
Seçimlerde rakamsal değeri küçük olmasına karşın seçmenlere ulaşma anlamında büyük önem taşıyan anahtarlık, kalem, not defteri, şapka, tişört, mutfak eşyası ve havlu gibi çok sayıda promosyon ürünü de üretiliyor.  Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Başkanı Esad Ahmet Özdem, yerel seçim dolayısıyla büyük bir beklenti içerisinde olduklarını ifade ederek, Çin’den ithalat yapmak yerine Türkiye’de çok daha ucuza üretilen ürünlerin tercih edilmesini istedi.
web sayfalı, sosyal medyalı seçim
Artık cep telefonunda taşıdığımız internet, seçimlerde adayların da vazgeçilmezi olacak. Adaylar, kendilerine özel web sayfası hazırlatırken, seçmenlerine, sokakların yanı sıra sosyal medyadan da seslenecek. İnternet üzerinde reklam ve web sitesi tasarımları konusunda faaliyet gösteren şirketlerden hizmet alacak adaylar, önceki seçimlerden farklı olarak, sosyal medya için de harcama yapacak. Google, twitter ve facebook, belediye başkan adaylarının seçimlerde yüzünü göstereceği yeni mecralar olurken, adayların, bu sosyal paylaşım sitelerinin reklam modellerini “ilk kez” kullanacağı belirtiliyor. Aday adaylarıyla başlayan sosyal medya kullanımı önümüzdeki dönemde artarak devam edecek. Kişiye özel web sayfası hazırlamanın maliyeti 2 bin 5007 bin 500 lira arasında değişirken, sosyal medya harcamalarının Türkiye geneli için 30 milyon lirayı aşması bekleniyor.  
Sokak duvarı yerine sosyal medya duvarı
Adayların sosyal medya hesaplarını yönetecek ve hazırladıkları metinleri il veya ilçedeki sosyal medya kullanıcılarına ulaştıracak olan sosyal medya ajansları da hareketli günler yaşayacağa benziyor. Uzmanlar, artık “sokaklardaki duvarlara afiş asmanın yerine sosyal medyadaki duvarlara ismini yazmanın daha önemli olduğu” bir döneme girildiğini ifade ediyor.  Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Başkanı Said Ercan, adayların, izleyecekleri strateji konusunda sosyal medya uzmanları ya da ajansları aramaya başladığını ifade ederek, sosyal medyanın sadece twitter’dan ibaret olmadığını savundu. Bazı seçmenlere İnstagram, bazılarına Facebook, bazılarına Foursquare, Google Plus, Slideshare ya da linkedin’in daha sempatik gelebildiğini anlatan Ercan, şunları kaydetti:  “Sosyal medya optimizasyonu dediğimiz bir olay var; bütün sosyal medya mecralarında yer alan, resmi sayfasını açmış, bunu kamuoyuna duyurmuş siyasetçiler daha çok seviliyorlar. Siyasetçilere önerimiz, yanlarında mutlaka bir sosyal medya uzmanı gezdirmeleridir. Hem adayların açıklamalarını anında sosyal medyaya yansıtacak hem de gelen sorulara anında cevap vermek için... Artık anında cevap isteyen seçmen, oy vereceği adayın foursquare ararcılığıyla nerede olduğunu öğrenip oraya gitmek de isteyebilir.  
Seçimlerde adayların, afiş, broşür, poster, tanıtım kitapçığı ve kartvizit için koşacağı basım sektöründe de hareketlilik yaşanacak.  İstanbul Matbaacılar, Ciltciler ve Sanatkarlar Esnaf Odası Yönetim Kurulu Başkan Vekili Lütfü Bozkuş, adayların açıklanmasıyla birlikte sektörde hareketliliğin de başlayacağını ifade ederek, seçimlerin yüzde 50’ye varan oranlarda ciro artışlarına neden olacağını, İstanbul başta olmak üzere büyük şehirlerde işlerinin artacağını söyledi. 
Türkiye genelinde 150-200  civarında olan bayrak üreticileri en fazla, sokaklara dizili olan bayraklar, tanıtım bayrakları, afiş ,  flama ile araç ve konvoy bayrakları üretiliyor. 
Bir aday için en az 10 bin, en çok 250 bin adet bayrak üretilmesi, İstanbul genelinde da bayrak tüketiminin 1 milyar adete yaklaştırdı.
Yerel seçimlerde en çok üzerinde adayın resmi ve sloganların yer aldığı bayraklar ile posterler tüketiliyor. 

ADAYLARIN CEBİNDEN MİNİMUM 100 BİN MAKSİMUM 2 MİLYON LİRA ÇIKACAK
Geçtiğimiz ay İstanbul Fuar Merkezi’nde Seçim Hazırlıkları Fuarı düzenleyen Demos Fuarcılık’tan verilen bilgiye göre, Türkiye’de kurulacak 199 bin  125 sandıkta, bin 395 belediye başkanlığı için 30 bini aşkın  aday yarışacak. Yerel seçimler için adayların cebinden minimum 100 bin lira, maksimum  2 milyon lira çıkacak. Yerel seçimlerin yaklaşık 6 milyar dolarlık bir ekonomi oluşturması ve devlete maliyetinin 400 milyon lirayı bulması  bekleniyor. 
Harcamaların ‘milyarları’ bulacağı tahmin ediliyor
 Bu seçimlerde, partilerin, adayların ne kadar harcama yapacağı konusunda net bir rakam yok. Ancak bazı tahminler var. Bu konunun fuarlarını düzenleyen Demos Fuarcılık Genel Müdürü Hüseyin Aslan’ın tahminine göre 6 milyar liralık harcama yapılacak. Bu kadarı bulmasa bile; 1.395 belediye için 4 parti ve bir de bağımsız aday olmak üzere 5 adayın yarışacağı, her bir adayın ortalama 200 bin lira harcama yapacağı varsayımıyla bile ortaya sadece aday harcaması olarak 1.4 milyar çıkıyor. Devletin harcaması 500 milyonu geçecek. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük ve kritik illerde harcamalar on milyonları geçecek. Demos Fuarcılık Genel Müdürü Hüseyin Aslan’ın verdiği rakamlar şöyle:
• Seçimde 22 siyasal parti yarışacak, 54 milyon seçmen oy kullanacak. 199 bin 125 sandıkta 1.395 belediye başkanlığı için 30 bini aşkın aday rekabet edecek. 
• 3 bin 122 il genel meclisi, 34 bin 75 belediye meclis üyeliği, yaklaşık 160 bin muhtar adayı da 38 bin muhtarlık için yarış olacak.
• Adayların ceplerinden minimum 100 bin lira, maksimum 2 milyon lira çıkacak. 
• 4 milyon sandık görevlisi çalışacak, seçimin devlete maliyeti 400 milyon lira. 
• Seçim şarkısı 310 bin lira. 
• Profesyonel özel tanıtım filmi 1030 bin lira. 
• Kaset CD çoğaltımları ortalama 47 bin lira.
 • 1.0005.000 wat ses  donanımlı seçim otobüsleri  1520 bin lira. 
• Bir seçim otobüsünün giydirilmesi yaklaşık 3 bin lira.
 • Adaya özel web sayfası 2 bin 5007 bin 500 lira.
• Kağıt baskılı bir billboard 3540 lira
• Işık geçiren baskı tekniği ile bilboard 125150 lira. 
• Yerel televizyonlara reklamlar harcaması 5 bin lira
• Tanıtım bürosu 15 bin lira. 
• Branda, folyo ve kağıt üzerine yapılan baskıların metrekaresi 15 dolar. 
• El ilanları, afişler, bayrak, çakmak, kalem gibi tanıtım malzemesi 5 bin lira.

Kaynak : DÜNYA GAZETESİ 

21 Mart 2014

KIRIM FEDERASYONLARINDAN ÇANAKKALEDE BAYRAKLI PROTESTO




Çanakkale’de Kırım Dernekleri Federasyonu (KIDEF) vatan Kırım’da meydana gelen olayları protesto etti.

KIDEF sabah saatlerinde Çanakkale Şehitliği’ni ziyaret ettikten sonra ellerinde kırım bayrakları ile Morabbin Parkında toplanıldı. KIDEF, mehteran eşliğinde bir süre yürüdükten sonra Cumhuriyet Meydanı’na geldi.

Kırım Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Vefa İbrahim Aracı, Kırım Tatarları’na sormadan ata vatanlarının başkalarına verilmeye çalışıldığını belirterek, "Bugün Çanakkale’deyiz.
 Bugün özelikle Çanakkale’ye geldik. Sebebi burada yatan o muhteşem şehitlerdir. Biz bu yola çıkarken bir resim koyduk. Bugün orada sözde bir referandum yapılıyor. Kırım tatarları bu referanduma katılmıyorlar çünkü silah altında alınan bir karar. Kırım Tatar Milli Meclisimiz bunu başından beri reddediyor. Türkiye Cumhuriyeti bunu reddediyor. Fakat buna rağmen orada bugün bizimde soydaşlarımızın kararıymış gibi bir sözde referandum yapılıyor. Biz bir avuç millet değiliz, bir yumruk milletiz” dedi.(QHA)

7 Şubat 2014

Soçi'de Türk bayrağı dalgalanıyor




22. Kış Olimpiyat Oyunları'nın yapıldığı Soçi Olimpiyat Parkı'nda Türk bayrağı törenle göndere çekildi.

7-23 Şubat günleri arasında Rusya’nın Soçi kentinde düzenlenecek kış olimpiyat oyunlarına 16. kez katılacak olan Türkiye Olimpik Takımı oyunlara bugüne dek 15 kez katılma şansı elde etti.  

 Türkiye Soçi’de 6 sporcu (Kayak 4, Buz Pateni 2) ile mücadele edecek. Türkiye 1984’te Saraybosna’da yapılan olimpiyatlardan Soçi’ye kadar 9 kez bu oyunlarda aralıksız mücadele etti. Sporcularımız Kış Olimpiyatları’nda bugüne dek tek madalya kazanamadı.

Türkiye 16.Kış Olimpiyatları’na Buz Dansı’nda  Apler Uçar, Alisa Agafonova ikilisi ile katılacak. Kayaklı Koşu Branşında Kelime Cetinkaya, Sabahattin Oğlago, Alp Disipli’ni dalında ise Tuğba Kocaağa (2.kez), Emre Şimşek yarışacaklar.
2874 sporcunun sadece 6 sı türk.....






8 Ocak 2014

Bayrak krizi








 

2014 FIVB Dünya Bayanlar Voleybol Şampiyonası’na Avrupa’dan katılacak ülkelerin belirleneceği CEV Avrupa Kıta Eleme müsabakalarında Türkiye ile Güney Kıbrıs Rum Kesimi karşılaştı.


Ankara’da önceki gün oynanan müsabakada Türkiye, Rum Kesimi’ni 3-0 mağlup etti. Ancak mücadelede sportif yönden ziyade uluslararası boyut öne çıktı. ‘Kıbrıs Cumhuriyeti’ bayrağının açıldığı Başkent Spor Salonu’ndaki maç ile Türkiye, resmi ilişkisi olmayan Güney
  

  İki tarafın takımları uluslararası arenada daha önce karşılaşmıştı. Futbolda Fenerbahçe geçtiğimiz sezon, Trabzonspor ise bu yıl Avrupa kupalarında Rum takımlarıyla eşleşince Güney Kıbrıs’a gitmişti.  Rumlar da aynı şekilde Türkiye’ye gelmişti. Bu son örnekte ise iki tarafın milli takımları karşılaşınca bayrak asılması kaçınılmaz oldu. Türkiye, Rum pasaportunu tanımıyor. Gelen sporculara özel bir kâğıt verilerek ülkeye giriş yapmaları sağlanıyor.

18 Kasım 2013

Van damme in oynadığı müthiş volvo kamyon reklamı

Van Damme de müthiş bir geri dönüş reklamı onu özledik uzun zamandır adı anılmayan van damme volvonun reklamında müthiş bacaklarını kullanıyor. Tabiki narsistliğide tavanda bozuk ingilizcesiyle , bu kusursuz vucut senelerdir müthiş bir çalışmayla yapıldı aynı volvo gibi sloganı reklama damgasını vuruyor....

13 Kasım 2013

NBA de folklor coşkusu


New York’ta oynanan Brooklyn Nets-Utah Jazz maçı öncesi salonda muhteşem bir gösteri yapan folklor müzik ve gençlik topluluğu (fomget) büyük alkışaldı.

Dünya çapında milyonlarca kişi tarafından takip edilen Amerikan Basketbol Ligi NBA’de muhteşem bir gösteri ile Anadolu ritimlerini New York’a taşıdı.

ANADOLU EZGİLERİ VE RİTİMLERİ NBA’E TAŞINDI
Salonun belli bölümlerinde Türk bayraklı seyirciler coşkuyla folklora eşlik ettiler. FOMGET, 34 kişilik gösterişli bir ekiple Barclays Center’da sahne aldı.. “karşılama, halay ve horon” oyunlarıyla Anadolu ezgilerini ve ritimlerini NBA’e taşıdı.Gösterinin sonunda Türk Bayrağı da açarak, maç öncesi gösterilere damgasını vurdu. Türk seyirciler hem folklor ekibimiz hemde Milli basketbolcumuz Utah Jazz’ lı  Enes Kanter ile de gururlandılar.